Karta Mieszkańca

Regulamin Programu określającego zasady wydawania i użytkowania Karty Mieszkańca Gminy Konopiska

 

  • 1. Postanowienia ogólne
  1. Regulamin określa warunki wydawania i użytkowania Karty Mieszkańca Gminy Konopiska, zwanej dalej "Kartą".
  2. Organizatorem Programu Karty Mieszkańca Gminy Konopiska jest Gmina Konopiska, zwana dalej "Organizatorem".
  3. Organizator w ramach realizacji Programu Karty Mieszkańca Gminy Konopiska, zwanego dalej "Programem", wydaje Kartę Mieszkańca Gminy Konopiska.
  4. Karta potwierdza uprawnienia mieszkańca, któremu została wydana, do korzystania
    z aktualnych zniżek, ulg, zwolnień i innych przywilejów udzielanych przez Organizatora Programu lub Partnerów Programu.
  5. Ulgi, zwolnienia i zniżki mają charakter czasowy.
  6. Karta nie jest kartą kredytową, płatniczą, bankomatową, nie zastępuje też żadnej formy płatności.
  7. Wzór Karty Mieszkańca Gminy Konopiska, stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. 
  • 2. Zasady wydawania Karty
  1. Użytkownikiem Karty może być osoba, która spełnia warunki niniejszego Regulaminu oraz zaakceptuje jego postanowienia.
  2. Kartę mogą otrzymać:

1) osoby pełnoletnie, które rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Częstochowie oraz deklarują w zeznaniu podatkowym, że ich miejscem zamieszkania jest Gmina Konopiska;

2) osoby, które rozliczają podatek rolny z tytułu prowadzonego gospodarstwa rolnego
        i deklarują w informacji w sprawie podatku rolnego jako miejsce zamieszkania Gminę  Konopiska;

3) osoby zamieszkujące na terenie Gminy Konopiska, korzystające ze świadczeń udzielonych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Konopiskach i nieosiągające dochodów opodatkowanych;

4) dzieci osób, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3 do ukończenia przez nie 18 roku życia lub do ukończenia przez nie nauki, nie dłużej niż do ukończenia 26 roku życia;

5) dzieci i młodzież przebywająca w pieczy zastępczej instytucjonalnej bądź rodzinnej, zamieszkujące (przebywające) na terenie Gminy Konopiska, do ukończenia przez nie
18 roku życia lub do ukończenia przez nie nauki, nie dłużej niż do ukończenia 26 roku życia.

  1. W przypadku ubiegania się o wydanie Karty dla dzieci, wniosek musi być złożony przez osobę dorosłą - rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.
  2. Karta może być wydana na podstawie złożonego wniosku o jej wydanie.
  3. Wniosek o wydanie Karty lub wniosek o jej przedłużenie składa się w formie papierowej osobiście w Urzędzie Gminy Konopiska w Referacie Spraw Obywatelskich ul. Lipowa 5,
    42-274 Konopiska, wzór stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  4. Do wniosku należy dołączyć do wglądu odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w § 2 ust. 2.
  5. Karta w przypadku złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku oraz przedłożeniu do wglądu wymaganych dokumentów, wydawana jest przez pracownika Referatu Spraw Obywatelskich  w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku. Odbiór Karty następuje osobiście za okazaniem dokumentu tożsamości wnioskodawcy.
  6. Karta wydawana jest bezpłatnie z zastrzeżeniem ust. 10.
  7. Karta jest wydawana na czas określony.
  8. W przypadku utraty Karty, jej zgubienia lub zniszczenia, które nie wynika z normalnego użytkowania, wydawany jest duplikat Karty. Duplikat jest wydawany po złożeniu wniosku
    o wydanie Karty. Za wydanie duplikatu pobierana jest opłata w wysokości 10,00 zł.
    Do wniosku należy dołączyć pisemne oświadczenie o braku możliwości zwrotu karty wraz
    z dowodem wpłaty.
  9. Zmiana danych osobowych Użytkownika Karty wymaga wydania nowej Karty. Użytkownik Karty powinien złożyć wniosek o jej wydanie załączając wydaną wcześniej Kartę.
  10. Użytkownik Karty może w każdej chwili trwania Programu z niego wystąpić poprzez złożenie pisemnej rezygnacji oraz dokonania zwrotu Karty .
  • 3. Zasady użytkowania Karty
  1. Karta wydawana jest imiennie (jest dokumentem spersonalizowanym) i może być użyta tylko przez osobę, której została wydana. Zabrania się użyczania, udostępniania bądź sprzedawania Karty innym osobom.
  2. Karta jest ważna z dowodem osobistym lub innym dokumentem tożsamości,
    a w przypadku dzieci z legitymacją szkolną lub w przypadku młodzieży z legitymacją studencką. Nie okazanie Karty wraz z dokumentem, o którym mowa powyżej jest równoznaczne
    z rezygnacja z uprawnień przysługujących Użytkownikowi Karty.
  3. Użytkownik Karty zobowiązany jest do jej ochrony przed utratą i zniszczeniem.
  4. Organizator Programu nie ponosi odpowiedzialności za użyczenie lub udostępnienie Karty przez Użytkownika Karty innym osobom.
  5. W przypadku utraty uprawnień do korzystania z Karty, Użytkownik Karty zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Organizatora Programu o utracie uprawnień
    do korzystania z niej wraz z jej jednoczesnym zwrotem.
  6. Organizator Programu ma prawo do weryfikowania uprawnień do posiadania Karty.
  7. Użytkownik Karty może korzystać tylko z aktualnie obowiązujących ulg, zwolnień, zniżek i innych przywilejów, które znajdują się w wykazie publikowanym na stronie internetowej Gminy Konopiska
  8. Uprawnienia z tytułu posiadania Karty nie łączą się z innymi uprawnieniami chyba,
    że Organizator Programu lub Partner Programu postanowi inaczej.
  • 4. Partnerzy Programu
  1. Partnerem Programu może zostać podmiot, który złoży Organizatorowi Programu wypełnioną deklarację przystąpienia do Programu, którego wzór stanowi Załącznik nr 3.
  2. Wykaz Partnerów Programu oraz oferowanych przez nich zniżek publikowany jest na stronie internetowej Gminy Konopiska.
  3. Partner może zrezygnować z udziału w Programie poprzez złożenie pisemnego oświadczenia do Organizatora Programu.
  4. Wysokość ulg, zniżek, rabatów, uprawnień i preferencji określana jest indywidualnie przez Partnerów. 
  • 5. Ochrona danych osobowych
  1. Przetwarzanie danych osobowych Użytkownika Karty Mieszkańca odbywa się na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
    z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO).
  2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Użytkowników znajdują się w Klauzuli informacyjnej stanowiącej Załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
Kategoria: Powiązane pliki [4]
Format Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Pliki
pdf ZARZĄDZENIE NR 107/2024 WÓJTA GMINY KONOPISKA z dnia 18 grudnia 2024 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Programu określającego zasady wydawania i użytkowania Karty Mieszkańca Gminy Konopiska.
ilość pobrań: 17
ZARZĄDZENIE NR 107/2024 WÓJTA GMINY KONOPISKA z dnia 18 grudnia 2024 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Programu określającego zasady wydawania i użytkowania Karty Mieszkańca Gminy Konopiska. 696,26KB zobacz
docx Wniosek o wydanie karty mieszkańca.docx
ilość pobrań: 10
Wniosek o wydanie karty mieszkańca.docx 16,5KB -
docx Deklaracja przystąpienia do programu Karta Mieszkańca Gminy Konopiska.docx
ilość pobrań: 7
Deklaracja przystąpienia do programu Karta Mieszkańca Gminy Konopiska.docx 14,1KB -
pdf Klauzula RODO.pdf
ilość pobrań: 5
Klauzula RODO.pdf 490,16KB zobacz
do góry