• Informacja dla osób z niepełnosprawnościami

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Konopiska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony Urzędu Gminy Konopiska www.konopiska.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości
  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo
  • Na niektórych stronach brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
  • Na niektórych stronach elementy wejściowe nie posiadają określonego przeznaczenia
  • Do zaznaczania niektórych treści użyto jedynie wyróżnienia kolorem
  • Niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki
  • Brak możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu
  • Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej
  • Niektóre elementy tekstowe przedstawiono w formie grafiki
  • Na niektórych stronach brak możliwości zatrzymania lub ukrycia animowanych części interfejsu

Treści nieobjęte przepisami

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:

  • przejdź do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0)
  • przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
  • przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
  • uruchomienie panelu WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
  • przejdź do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Agnieszka Rokosa, adres poczty elektronicznej a.rokosa@konopiska.pl, telefon 34 328 20 57. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/pl

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Urząd Gminy Konopiska
  • ul. Lipowa 5, 42-274 Konopiska
  • sekretariat@konopiska.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Siedziba Urzędu Gminy Konopiska znajduje przy ul. Lipowej 5, 42-274 Konopiska.

Budynek znajduje się w centrum miejscowości Konopiska przy ul. Lipowej. Ulica Lipowa objęta jest strefą zamieszkania, co oznacza że pieszy może poruszać się swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni i ma pierwszeństwo przed pojazdami.

Najbliższe przystanki publicznego transportu zbiorowo (przystanki autobusowe) znajdują się przy ul. Częstochowskiej (ok. 300 m) i ul. Sportowej (ok. 250 m) w Konopiskach.

Najbliższe miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się przy ul. Lipowej oraz na parkingu przed siedzibą Urzędu Gminy Konopisk. Brak postoju taksówek i transportu kolejowego.

Wejście główne do Urzędu Gminy Konopiska jest oznakowane i wyposażone w drzwi jednoskrzydłowe przeszklone. Do wejścia głównego prowadzą schody zewnętrzne. Schody zewnętrzne prowadzą również do sutereny.

Dostęp na piętro Urzędu Gminy możliwy jest za pomocą windy zewnętrznej zlokalizowanej od strony Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Gminnego Ośrodka Zdrowia w Konopiskach (ul. Lipowa 3). Dojście i dojazd do windy zostały dostosowane dla wózków inwalidzkich i osób niepełnosprawnych.

Na piętrze znajdują się m.in. pokoje wójta gminy, zastępcy wójta gminy, sekretarza i skarbnika gminy, sekretariat, biuro rady gminy oraz sala konferencyjna.

Osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach i mające trudności w poruszaniu się obsługiwane są bezpośrednio na piętrze Urzędu Gminy Konopiska.

Na parterze i piętrze znajdują się elektroniczne tablice informacyjne zawierające min. informacje o rozkładzie pomieszczeń przekazywane w sposób wizualny i głosowy.

Tabliczki z numerami, nazwiskami i funkcjami poszczególnych osób znajdują się na drzwiach pokoi.

Na drzwiach znajdują się także tabliczki z oznaczeniami w alfabecie Braille'a.

Informacji ustnych o rozkładzie pomieszczeń w budynku udziela również pracownik obsługujący sekretariat na piętrze budynku oraz pracownik kancelarii na parterze.

Możliwy jest wstęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku.

Korytarze w budynku zapewniają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Ogólnodostępna toaleta znajduje się na piętrze. Toaleta nie jest przystosowana dla osób na wózkach inwalidzkich.

W budynku brak pochylni i platform.

Ewakuacja odbywa się klatkami schodowymi, brak windy do celów ewakuacyjnych.

W budynku znajduje się krzesełko do ewakuacji wyposażone w system płozowy.

W budynku nie wyznaczono pokoju dla matki z dzieckiem.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Zapewniony jest dostęp do tłumacza języka migowego on - line.

W budynku zamontowano dwie pętle indukcyjne (w sekretariacie i w kancelarii).

Umieszczono opis pracy i zadań urzędu w tekście łatwym do czytania i zrozumienia ETR.

Najnowsze aktualności

Kalendarium

  • kwiecień 2025
  • Pn
  • Wt
  • Śr
  • Cz
  • Pt
  • So
  • Nd
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
Kategorie: